Kétlyukú gyöngyökből fűzve


Ha saját készítésű ékszerkollekciót szeretnél viselni, fűzd meg ezeket a darabokat! Ez akkor sem lehetetlen, ha kezdő vagy a gyöngyfűzésben.

karkötő, fülbevaló, medál, kétlyukú, gyöngy, gyöngyfűzés, ékszer


Hogyan lesz több bevételem? (x)



Üzletfejlesztés kreatív vállalkozásoknak

 

1. rész: Kényelmetlen tervezés

Említette már Önnek marketinges ismerős, kolléga, hogy a marketing a kreativitásról szól? Azok gondolják így, akik havonta fix fizetést kapnak. Akik maguk teremtik meg a saját bevételeiket, maguk járnak utána az üzleti lehetőségeknek, azok tudják, hogy a marketingnek egyetlen egy feladata van: az eladás támogatása. Szektortól és mérettől függetlenül azok a cégek adnak el, akik a figyelmüket az értékesítés felé fordítják, az arány kb. 90:10 az értékesítés javára, amely számszerű összefüggések alapján működik, ezek alapján az online marketingnek egy mérhető eszközcsoportnak kell lennie. Minden üzlethez szükséges egy terv, a cégek gyakran az üzleti tervezéssel kezdik, pedig egyenes úton nem az fog elvezetni a bevételekhez, hanem a havonta felülvizsgált értékesítési terv. Ez utóbbi ad el.

 

Négy negyedév

 

A cég bevétele és haszna nem ugyanaz. Ön igény szerint számolhat a következőkben bevétellel vagy haszonnal, mi most az egyszerűség kedvéért a 2014 évi bevételt fogjuk alapul venni. Az elérhető cél 7-9%-os éves növekedés szokott lenni, természetesen örülünk az ennél nagyobb bevételnek. Szorozza fel az előző évi bevételét a kívánt növekedési százalékkal, pl. 1 200 000 Ft x 1,07 = 1 284 000 a 2015 évi cél. Miként érhető el 7-9%-os bevétel növekedés az előző évhez képest?

 

 

I. Ossza fel az évet 4 negyedévre, a negyedév angolul quarter, ezért Q1-Q2-Q3-Q4-gyel jelöljük.

1.   Írja be, kérem, minden negyedévhez mennyi volt ott és akkor a bevétele. Miért annyi volt?

2.  Tekintse át, hogy milyen szektorra jellemző ciklikusság figyelhető meg (minden szektornak van ciklikussága!), mi történik az egyes negyedévekben, miért történik; ha többen vásároltak, annak mi lehet az oka? Jellemzően a négy negyedévből 2 vagy maximum 3 negyedév szokott nagyobb súllyal húzni, mindig van „uborkaszezon”. (A szektor ciklikussága.)

3.   Ön szerint kik az Ön célcsoportjai? Vesse össze azokkal, akik ténylegesen vásároltak is Öntől. Ha veszi az öt legnagyobb ügyfelét, be tudja rajzolni a négy negyedévben a heteket is megjelölve, mikor vásároltak Öntől? Vajon miért akkor? (Az Ön ügyfeleinek ciklikussága.)

4.   Látjuk, mik a passzív periódusok. Ön szerint a passzív időszakot mivel lehetne gyümölcsözővé tenni? A passzív időszak itt ténylegesen azt jelenti, amikor Önnek nem vagy csak kevesebb bevétele volt.

5.   Az új éves célját ezek mentén ossza el négy negyedévre.

 

 

 

 

II. Tekintse át a termékeit, szolgáltatásait és számolja ki a következőket minden negyedévre:

 

1.       Mely termékből / szolgáltatásból szükséges eladnom milyen értékben, hogy hozni tudjam a negyedéves tervem?

1.       Ehhez hány alkalommal szükséges felvennem a kapcsolatot a meglévő ügyfeleimmel?

2.       Pontosan hány új ügyfélre van szükségem negyedévente ahhoz, hogy a tervemet elérjem?

3.       Ehhez hány hideg hívás, hideg e-mail, általában marketing aktivitás szükséges?

4.       Mikor szükséges bevezetnem újdonságokat, mit várok tőlük reálisan?


Az árképzésre több módszer van, befolyásolják a fentiek is. Azért, hogy Önnek megérje bármit is eladni, az árnak
tartalmaznia szükséges pl. a rezsit, bérköltséget, járulékokat és beszerzési költségeket. Érdemes megvizsgálnia a versenytársak árait, ezt követően fog kapni egy egyedi szorzót, ami általában x1,1 és 1,4 között van, hogy elérje a +7-9%-os növekedést. Az árról kimondatlanul a piac dönt. Egy termék valódi ára annyi, amennyiért megvásárolják.

Mik a nagy számok törvénye? „80%-a a bevételnek az ügyfeleid 20%-ától származik” (Pareto-elv). Ez azt jelenti, hogy ha Ön 10 ügyfelet keres meg egy nap, abból 1-2 válik csak potenciálissá, ez pedig odáig vezet, hogy Önnek sok-sok új ügyfelet kell megtalálnia ahhoz, hogy megtalálja azt a 20%-ot, aki kiadja a bevételei 80%-át.

 

Fűszálak

A fentiek kényelmetlenséget jelentenek sok cég számára, aminek a kellemetlen mellékhatása a bevételek elmaradása. Amikor Ön tisztába kerül a szektorra és ügyfelekre jellemző törvényszerűséggel, tud írásban is tervezni. Nincs tehát varázs, csak matek. Versenyelőnye van annak, aki tudatosan tervez, és végre tudja hajtani, amit tervezett. Semmi gond, ha épp nem tudja követni a tervét (bármi közbe jöhet, később tud korrigálni), mert a végrehajtás során a legjobb barátja – a számok mellett – a rugalmasság lesz: a fát kitépheti a vihar, de a fűszál a viharral hajol.

A következő cikkben a tévhitekkel és tényekkel fogunk foglalkozni.

Virág Nikolett (LinkedIn)

 

 

www.vndesign.hu

 

 


Vörösréz és orchidealila színekkel


Ha rabul ejtett a divattrend egyik vezető színe, a metálosan csillogó vörösréz, tedd mellé a másik favoritot, a ragyogó orchidealilát, hogy néhány rózsával kiegészítve, könnyed eleganciával terített asztalt varázsolj a vacsoravendégeidnek.

bronz, orchidealila, teríték, ünnep, szilveszter, váza, pohár


Hófehér fa egy kis arannyal


Ha nem a meglévő díszeiddel dekorálnád idén a karácsonyfádat, még van idő új díszeket készíteni. Válassz egy trendi színt, például a fehéret.

karácsony, fehér, dísz, trend, sajátkezűleg,


Ünnepváró adventi fények


Adventi koszorúként az asztalodra teheted a természet egy kis darabját. A vékony ágak hangulatos kerítésként fogják körbe az erdő piros gombáit, apró tobozait.

advent, koszorú, gyertya, karácsony,


Teadélután papírhajtogatással


Egy kézműveskedős délután során, amikor egy csésze tea mellett megbeszélhetitek az ünnepi készülődés legfontosabb tennivalóit is a barátnőkkel, hajtogathattok például néhány ötletes teafiltertartót, amelyek akár már karácsonyi ajándéknak is jók.

tea, filter, kanna, papír, scrapbook, hajtogatás


Rémisztő Halloween dekorációk


Itt a tökpartik ideje, melyeknek kicsit ijesztgetős, viccesen rémítős hangulatát már néhány aprósággal is megadhatod. Papír, olló, kis festegetés és ragasztás kell hozzájuk, és persze egy olyan társaság, amelyik értékeli a dekorációt.

halloween, tök, lámpás, mécses, bagoly, denevér,


A Fővárosi Művelődési Ház programjai


A Fővárosi Művelődési Házban (FMH) idén ősszel is számos, gyermekeknek szóló és családi program indul, ezekből is kiemelkednek a kézműves foglalkozások és alkotóművészeti klubok.


Vadító mintákkal


Most egyre divatosabb minden, ami zebracsíkos, párducmintás vagy kígyóbőrös, de ne csak a ruhákra és a bizsukra gondolj. Az októberi Praktikában megmutatjuk neked azt is, hogyan költözhetnek a lakásodba minden különösebb kockázat nélkül ezek a különösen szép állatminták, csészéken, párnákon.


TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION