Koszorú cukorka színekben


Ha szereted virágokkal ünnepivé tenni a lakásodat, ezt akkor is megteheted, amikor a természet még szűken méri a frissen nyíló rózsákat.

koszorú, szalvéta, ajtódísz, rózsa, papír,


A hímzés szerelmeseinek


Ha a szürke hónapok után már virágokra vágyakozol, hímezd ki vászonra tűfestéssel a hó alól kibújó hunyort.

hímzés, tűfestés, hunyor, tavasz,


Egy kerámiafesték, ami bírja a súrolást! (x)


Alkoss maradandót csempére, bögrére, tányérra!

Ha nem szeretnéd, hogy hosszasan készült és gondosan megfestett mintád néhány mosogatás után lekopjon a bögrédről, használj valódi kerámia mázat!


Hogyan lesz több bevételem? 3. (x)


Üzletfejlesztés kreatív vállalkozásoknak
3. rész: Bevétel és közösségi média

Ön is ismer olyan embereket, akik elégedetlenek, mert nincsenek nagy sikereik? Túl azon a nyilvánvaló tényen, hogy kényelmesebb kifelé mutogatni, az egész jelenség mögött egy cizelláltabb tényező van: ha valamibe 65%-os energiát teszünk, a siker és a bukás is csak 65%-os lehet. Az egész azon a nyitottságon múlik, hogy képes vagyok-e felelősséget vállalni az ijesztő 90-100%-ért, hiszen a csoda a kényelmi zónán kívül történik.

Talán semmi sem mérgezőbb annál a mondatnál, hogy „járt utat járatlanért el ne hagyj” és ha netán picit kockáztatnánk, hajlamosak vagyunk összekeverni az optimizmust a magabiztossággal.
A leglényegesebb különbség az a kettő között, hogy a magabiztosság azt takarja: tudom, hogy mit fogok tenni akkor, ha a legrosszabb történik. Ez pedig ahhoz vezet, hogy hajlandóak vagyunk kockáztatni, ami lehetetlen akkor, ha ragaszkodunk ahhoz, „ahogy eddig csináltuk”. Mostanság igen közkeletű az a nézet, hogy le kell lassulnunk, békés, aggodalommentes életre kell törekednünk, kerülnünk kell a stresszt. Ön melyiket választaná: vegetáció vagy értékekkel teli kaland? Melyik hozza a nagyobb bevételt és miért fontos ez?


 

Idő = idővel pénz

A közösségi média esetében invesztálnia szükséges az idejét azért, hogy később bevétele legyen, a felhasználók töredékéből lesz ugyanis vevő. Jay Conrad Levinson szerint a marketing csak akkor kreatív, ha forgalmat köszönhetünk neki, éppen ezért:
•    A területe szakértőjévé kell válnia, ehhez viszont látszódnia kell, minél több többször, rendszeres publikáció szükséges minél több ingyenes online csatornán, ez pedig más médiumok általi megkereséshez, majd új ügyfelekhez vezethet.
•    Keressen a LinkedInen csoportokat és vegyen részt a párbeszédekben: előbb természetesen barátokat fog szerezni.
•    A cégek a közösségi médiát arra is használják, hogy szakmai tippjeikkel hogyan könnyíthetnének mások életén (és így a felület ügyfélszolgálatként is működik): rendszeresítse (pl. heti szinten) a tanácsait, ami idővel fizető ügyfeleket fog hozni.
•    Általánosságban elmondható, hogy a cégek vadásszák a promóciós lehetőségeket: Ön kikkel tudna partneri viszonyt létesíteni, Önnél tudna partnercég hirdetni?
•    Tud valamit, amit más nem? Esetleg jobban tudja azt? Tanítson neten: új potenciális ügyfeleket hozhat és nagyon szórakoztató, ha ezt csoportban teszi.
•    Passzív jövedelemforrásnak tökéletes egy ebook arról, amit Ön tud a legjobban. Le fogják tölteni, ha olyan tippeket tartalmaz, ami gyorsan és könnyen alkalmazható.
•    Amennyiben nagyon sok valódi látogatója van, ez másoknak is fel fog tűnni, és örömmel hirdetnek majd Önnél – ez passzív jövedelemforrás lehet.
•    Készítsen mini interjúkat (5 kérdés, 5 válasz) a Facebookra vagy a LinkedInre olyan cégekkel, akik érdeklik Önt: ez új érdeklődőket is eredményezhet;
•    Keresztmarketing, pl. csoportokban: ki lenne hajlandó megosztani az Ön termékeit és ennek mi a feltétele?
•    A Facebookon nem like-okra van szüksége, hanem pénzre váltható megoldásokra: napi 1000 forintos hirdetésekre 2-3 napig, egy landing page-re, ahova landolhatnak az érdeklődők a honlapján belül a hirdetésre kattintva, és ahol Ön korrektül leírhatja: szeretne valódi célcsoportot, hírlevélre feliratkozókat, mert újra és újra el kívánja őket érni. Értékelni fogják az egyenes kommunikációt.

 
•    Link


És még…
•    Transzparencia, avagy mutassa meg magát akár élőben, akár képregényes formában videó, animáció keretében: az agyunk 60 000-szer (!) gyorsabban dolgozza fel az egyidejűleg látottakat és hallottakat, mint az olvasott szöveget, éppen ezért azok a honlapok, ahol dominálnak a videók, ott növekedhet az eladás akár 86%-kal. Elég csak megosztania a hírt egy csoportban: új videója van.
•    Elsősorban a sikereit kommunikálja a termékeivel, és csak másodsorban az előnyöket. Hogyan könnyítette mások életét vagy hogyan javította mások mindennapjait? Tipp: erről maguk az ügyfelek nyilatkozzanak. Amit Ön nyilatkozhat, azok számok, pl. 112 szebbé tett hétvége 112 eladott kerámiacsészével. Nem a terméket kell reklámozni, hanem azt, amit eredményezett már és amilyen élménnyel együtt jár. „Nem egyszerű sós kekszet árulunk. Amit árulunk, az a boldogság sós, zsíros illúziója.” (The Onion)
•    A számok mindenhatósága akkor is, ha Önnek kreatív vállalkozása van: „a táska, ami a polcon lóg 12 csodálatos óra eredménye”.
Mit kockáztatott? Az idejét. Azt hisszük, hogy a kockázat ott kezdődik, hogy millióink vannak és tőzsdézünk. Nem, a kockázat ott kezdődik, hogy a mindennapjainkban felmerül: „érdemes még beleölnöm 1 óra plusz energiát?” Érdemes, mert amibe energiát építünk, az elkezd növekedni. Ilyen a vállalkozás is.

A következő cikkben a növekedő ingerküszöbbel és a szórakoztatással fogunk foglalkozni.
Virág Nikolett (LinkedIn)
www.vndesign.hu


Az előző részek:
Hogyan lesz több bevételem? 1. rész
Hogyan lesz több bevételem? 2. rész


Kedvességek Valentin-napra


Szívek gyorsan megvalósítható arzenálját mutatjuk meg a magazinban, nehogy felkészületlenül érjen február tizennegyedike.

Velentin, szív, gyertya,


Gyurmából kötve


Most nem kell kötőtűt ragadnod, mégis kötött hatású borítást készíthetsz, méghozzá gyurmából.

gyurma, kötés, sima,fordított, gyurmakinyomó


Hogyan lesz több bevételem? (x)


 

 

Hogyan lesz több bevételem?
Üzletfejlesztés kreatív vállalkozásoknak

2. rész: Tények és tévhitek

 

 

Előző alkalommal a bevételek és értékesítés tervezésével foglalkoztunk, amelyek a hatékony üzletvitel alapjául szolgálnak. Ezúttal azt tekintjük át, hogy tudatosan vagy nem, de gyakran az ügyvezetők, tulajdonosok beidegződései, szakmai hiúsága vagy bármilyen más belső tényezője miképpen lehet gátja a sikeres eladásnak, továbbá ténylegesen mi a marketing feladata.

 


Kérdezni és figyelni

Kiemelt tévhit, hogy azt gondolják az emberek, ők nem tudnak „nyomulni”, ezért nem tudnak eladni sem. A profi értékesítő nem agresszív és sosem beszél magáról, negédesség nélkül figyelmes. Nincs benne feltűnési vágy, nem arra törekszik, hogy lenyűgözze a potenciális vásárlót, hanem arra, hogy a lehető legtöbbet megtudjon, hiszen azok alapján képes megoldásokat javasolni. A mindennapi párbeszédre is igaz, hogy óhatatlanul azokhoz vonzódunk, akik figyelmesen hallgatnak. Ha tehát el kíván adni, keveset beszéljen magáról és a termékéről első körben. Az eladás alapja az a kérdés, hogy milyen problémája van a potenciális vásárlónknak, amelyet nem tud (remélhetőleg nélkülünk) megoldani.

A második tévhit, hogy erőltetünk valamit, mert hiszünk abban, hogy a vásárlót segíti. Itt aranyszabály, hogy tanácsot akkor adunk, amikor kérik. Ha ő nincs felkészülve valamire, annak az az oka, hogy nem bízik Önben. Miért is bízna, nem ismeri Önt. A tapasztalt értékesítők ismerik a kifogásokat (kb. 10-12 van, ágazattól függetlenül), amelyekre tudnak válaszolni. Csak pár példa: „Még meg kell beszélnem a férjemmel”; „Már van rá partnerem”; „Nem érdekel” vagy „Nem hiszek benne”; „Drága”; „Most nincs rá időm”. Ezek kezelésére vannak olyan technikák, amelyeket meg lehet tanulni, mert ténylegesen eladás orientáltan tanítanak meg kommunikálni, mellőzve minden sallangot. Az értékesítők töredéke születetten jó értékesítő, a többiek tanulják. A hatékony kommunikáció alapja, hogy nagyon kevés emocionális színezetet használ, hiszen a bizalom alapja az lesz, hogy a vásárló egy egyenes és objektív társalgás részesévé válik.

 

 

 

 

                                          

 

A harmadik tévhit, hogy a cégtulajdonosok hősökként viselkednek. Michael E. Gerber remek könyvet írt „A vállalkozás mítosza” címmel. A mítosz arról szól, hogy a cégeket szakemberek alapítják, pl. jogász jogi irodát, divattervező divatszalont. Ők tehát a saját cégükben szakemberként fognak viselkedni, nem menedzserként (2. szint), esetleg üzletemberként (legfelső szint). Miért probléma ez? Mert a szakember nem vesz fel maga mellé más kollégát, hogy ő közben menedzseri és üzletfejlesztési feladatokat is elláthasson, tehát bevételt tudjon növelni, hiszen „én értek hozzá a legjobban”. Ez a mítosz idővel egy csapda, mert arra kényszerül a tulajdonos, hogy többet és többet kell kérnie a termékért vagy szolgáltatásért, viszont a munkaórák száma véges. Ez oda vezet, hogy gyorsan elérünk egy plafonösszeget, amelyet nem tud befogadni az adott piac, a vállalkozás megreked. Ez a szakembernek a mozgástere. Gyakori érv, hogy ki kell termelni a munkatárs fizetését, amely csak akkor lehetséges, ha túllép a cégvezető a szakértői feladatain. A vállalkozás abban az esetben tud fejlődni és több bevételt termelni, amikor sikerül feladatot delegálni, és a munkatársak képesek helyettesíteni egymást, hiszen az üzletvitel másolható.

Nem elhanyagolható tévhit az eladáskényszer, amit korlátként és nem stratégiai játékként fognak fel a cégvezetők (érthető okokból). Hosszú távon azonban azok tudnak bevétel termelni és növelni, akik képesek ideiglenesen levenni a szemüket a pénzről mint célról és azt nézik, hogyan tudják úgy tökéletesíteni a terméküket vagy szolgáltatásukat, hogy visszatérő vendégeik, vásárlóik legyenek. Amennyiben első körben a pénz a lényeg, az maximum egyszeri vásárlást tud eredményezni.

A tévhitek listája hosszú, de a fentieket tekinthetjük a leggyakoribbaknak.

 



 

A marketing egy katalizátor

 

Ahogy az előző cikkben írtam, a marketingnek egyetlen egy feladata van: az eladás támogatása. A következő kérdéseket gondoljuk át és jegyezzük fel akár egy A4-es papírra vagy egy Excel táblázatba:

- Kik a célcsoportjaim? (Elsődleges, másodlagos, harmadlagos, ha több van.) Rendezzük őket oszlopokba.

- Mit tudnék nekik értékesíteni és miért? A fő kérdés az legyen, milyen problémájukat tudnám megoldani. Ha erre a kérdésre nem tud választ adni, mentőkérdés lehet az, hogy miért kéne Önnél vásárolni, mi az Ön megkülönböztető előnye.

 

Annak lesz sikeres marketing tevékenysége

- aki tisztában van a négy negyedévre osztott ciklikussággal és ahhoz szabja a célokat, eszközöket és kommunikációs csatornákat, továbbá

- aki tudja, hogy kinek mit mikor kommunikál, mert ezt napi / heti szintű tudatossággal teszi.

 

 

Ha például tudom, hogy a kismamák délután szoktak chatelni „anya-fórumokon”, akkor odamegyek és feltérképezem, milyen problémákkal küzdenek, amelyekben tudok SEGÍTENI. A termékeimhez tehát okot kell keresnem, kimondható okot, ami miatt érdemes őket megvásárolni. A marketing tevékenység alapja a marketing naptár lesz, ami legegyszerűbb esetben egy Excel. Bal oldalon felsorakoztatom a csatornáimat (pl. honlap, Facebook, LinkedIn, YouTube, fórumok, üzlet, partnerek csatornái, amelyek Önnek relevánsak, a lista jó hosszú lehet). A rá merőleges oszlopokat felosztom hetekre vagy napokra, és megtervezem előre, kinek mit fogok kommunikálni. Beírom a rubrikába a célcsoport nevét, azt, hogy mit fogok kommunikálni, így minden hónap végén 3 dologgal biztosan fogok szembesülni:

- Mindent megtettem?
- Mindenkinek kommunikáltam?
- Minden csatornámat használtam? (Pláne, hogy az online csatornák többsége ingyenes.)

 

Az ok, amiért az ingyenes csatornákat is érdemes használni:

- mert oda kell menni, ahol a célcsoportjaim vannak.

- mert a civil és üzleti használatuk eltér.

- mert a civil felhasználók és cégek jelen vannak, és a felhasználókból  lesznek vásárlók. Első körben tehát Ön nem vásárlókat keres, hanem közösséget épít ideális esetben.

- mert nem az a művészet, ha több millió forintja van, és úgy tud reklámozni (ha igen, az remek!), inkább az, ha nincs tőke a hirdetésre, promócióra és Ön mégis képes a meglévő eszközök használatával hatékonyan elérni a kívánt célcsoportokat.

 

A következő cikkben a közösségi média bevétel növekedést eredményező használatát fogjuk áttekinteni.

 

Virág Nikolett (LinkedIn)

 

www.vndesign.hu

 


Kétlyukú gyöngyökből fűzve


Ha saját készítésű ékszerkollekciót szeretnél viselni, fűzd meg ezeket a darabokat! Ez akkor sem lehetetlen, ha kezdő vagy a gyöngyfűzésben.

karkötő, fülbevaló, medál, kétlyukú, gyöngy, gyöngyfűzés, ékszer


Hogyan lesz több bevételem? (x)



Üzletfejlesztés kreatív vállalkozásoknak

 

1. rész: Kényelmetlen tervezés

Említette már Önnek marketinges ismerős, kolléga, hogy a marketing a kreativitásról szól? Azok gondolják így, akik havonta fix fizetést kapnak. Akik maguk teremtik meg a saját bevételeiket, maguk járnak utána az üzleti lehetőségeknek, azok tudják, hogy a marketingnek egyetlen egy feladata van: az eladás támogatása. Szektortól és mérettől függetlenül azok a cégek adnak el, akik a figyelmüket az értékesítés felé fordítják, az arány kb. 90:10 az értékesítés javára, amely számszerű összefüggések alapján működik, ezek alapján az online marketingnek egy mérhető eszközcsoportnak kell lennie. Minden üzlethez szükséges egy terv, a cégek gyakran az üzleti tervezéssel kezdik, pedig egyenes úton nem az fog elvezetni a bevételekhez, hanem a havonta felülvizsgált értékesítési terv. Ez utóbbi ad el.

 

Négy negyedév

 

A cég bevétele és haszna nem ugyanaz. Ön igény szerint számolhat a következőkben bevétellel vagy haszonnal, mi most az egyszerűség kedvéért a 2014 évi bevételt fogjuk alapul venni. Az elérhető cél 7-9%-os éves növekedés szokott lenni, természetesen örülünk az ennél nagyobb bevételnek. Szorozza fel az előző évi bevételét a kívánt növekedési százalékkal, pl. 1 200 000 Ft x 1,07 = 1 284 000 a 2015 évi cél. Miként érhető el 7-9%-os bevétel növekedés az előző évhez képest?

 

 

I. Ossza fel az évet 4 negyedévre, a negyedév angolul quarter, ezért Q1-Q2-Q3-Q4-gyel jelöljük.

1.   Írja be, kérem, minden negyedévhez mennyi volt ott és akkor a bevétele. Miért annyi volt?

2.  Tekintse át, hogy milyen szektorra jellemző ciklikusság figyelhető meg (minden szektornak van ciklikussága!), mi történik az egyes negyedévekben, miért történik; ha többen vásároltak, annak mi lehet az oka? Jellemzően a négy negyedévből 2 vagy maximum 3 negyedév szokott nagyobb súllyal húzni, mindig van „uborkaszezon”. (A szektor ciklikussága.)

3.   Ön szerint kik az Ön célcsoportjai? Vesse össze azokkal, akik ténylegesen vásároltak is Öntől. Ha veszi az öt legnagyobb ügyfelét, be tudja rajzolni a négy negyedévben a heteket is megjelölve, mikor vásároltak Öntől? Vajon miért akkor? (Az Ön ügyfeleinek ciklikussága.)

4.   Látjuk, mik a passzív periódusok. Ön szerint a passzív időszakot mivel lehetne gyümölcsözővé tenni? A passzív időszak itt ténylegesen azt jelenti, amikor Önnek nem vagy csak kevesebb bevétele volt.

5.   Az új éves célját ezek mentén ossza el négy negyedévre.

 

 

 

 

II. Tekintse át a termékeit, szolgáltatásait és számolja ki a következőket minden negyedévre:

 

1.       Mely termékből / szolgáltatásból szükséges eladnom milyen értékben, hogy hozni tudjam a negyedéves tervem?

1.       Ehhez hány alkalommal szükséges felvennem a kapcsolatot a meglévő ügyfeleimmel?

2.       Pontosan hány új ügyfélre van szükségem negyedévente ahhoz, hogy a tervemet elérjem?

3.       Ehhez hány hideg hívás, hideg e-mail, általában marketing aktivitás szükséges?

4.       Mikor szükséges bevezetnem újdonságokat, mit várok tőlük reálisan?


Az árképzésre több módszer van, befolyásolják a fentiek is. Azért, hogy Önnek megérje bármit is eladni, az árnak
tartalmaznia szükséges pl. a rezsit, bérköltséget, járulékokat és beszerzési költségeket. Érdemes megvizsgálnia a versenytársak árait, ezt követően fog kapni egy egyedi szorzót, ami általában x1,1 és 1,4 között van, hogy elérje a +7-9%-os növekedést. Az árról kimondatlanul a piac dönt. Egy termék valódi ára annyi, amennyiért megvásárolják.

Mik a nagy számok törvénye? „80%-a a bevételnek az ügyfeleid 20%-ától származik” (Pareto-elv). Ez azt jelenti, hogy ha Ön 10 ügyfelet keres meg egy nap, abból 1-2 válik csak potenciálissá, ez pedig odáig vezet, hogy Önnek sok-sok új ügyfelet kell megtalálnia ahhoz, hogy megtalálja azt a 20%-ot, aki kiadja a bevételei 80%-át.

 

Fűszálak

A fentiek kényelmetlenséget jelentenek sok cég számára, aminek a kellemetlen mellékhatása a bevételek elmaradása. Amikor Ön tisztába kerül a szektorra és ügyfelekre jellemző törvényszerűséggel, tud írásban is tervezni. Nincs tehát varázs, csak matek. Versenyelőnye van annak, aki tudatosan tervez, és végre tudja hajtani, amit tervezett. Semmi gond, ha épp nem tudja követni a tervét (bármi közbe jöhet, később tud korrigálni), mert a végrehajtás során a legjobb barátja – a számok mellett – a rugalmasság lesz: a fát kitépheti a vihar, de a fűszál a viharral hajol.

A következő cikkben a tévhitekkel és tényekkel fogunk foglalkozni.

Virág Nikolett (LinkedIn)

 

 

www.vndesign.hu

 

 


Vörösréz és orchidealila színekkel


Ha rabul ejtett a divattrend egyik vezető színe, a metálosan csillogó vörösréz, tedd mellé a másik favoritot, a ragyogó orchidealilát, hogy néhány rózsával kiegészítve, könnyed eleganciával terített asztalt varázsolj a vacsoravendégeidnek.

bronz, orchidealila, teríték, ünnep, szilveszter, váza, pohár


TPL_BEEZ2_ADDITIONAL_INFORMATION