hirdetés

Fizess elő
a magazinra!
Alkoss
velünk!

OTTHON DEKOR DIY CSALÁD ÚJRAHASZNOSÍTÁS EGÉSZSÉG GASZTRO AMIGURUMI INSPIRÁCIÓ ALKOTÓINK

Növekedési pályán a vásárhármas: íme a 2024. év újdonságai

Milyen újdonságok várhatók a fogyasztási cikkek vezető nemzetközi vásárain 2024-ben, így az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld kiállításokon? Mely márkák képviseltetik magukat, és milyen kiemelkedő eseményekre számíthatunk a közelgő rendezvényeken? Erről tájékoztatta a szakmai sajtó képviselőit a terület két vezetője, Julia Uherek és Philipp Ferger. A sajtóeseményen körvonalazták a jövőt, betekintést nyújtottak a vásártrió aktuális helyzetébe és felhívták a figyelmet a tervezett fénypontokra.

A jelek a növekedés irányába mutatnak - hangsúlyozta Julia Uherek és Philipp Ferger, a Frankfurtban rendezendő fogyasztási cikkek vásárainak két vezetője. A fogyasztási cikkek ágazata világszerte számos kihívással néz szembe, de a globális iparág ismét teljes lendületben van, mert a tapasztalatcsere, az iránymutatás és a megoldások iránti igény nagyobb, mint valaha. A nemzetközi vásárok piacán jó a hangulat, állítja Philipp Ferger. Úgy véli, ez a 2024-ben esedékes rendezvények kapcsán is érezhető. „Mind minőségben, mind mennyiségben növekszünk: a területünk három új csarnokszinttel bővül, kiállítóink bemutatkozásához pedig több helyet biztosítunk, mivel a csarnokokban kissé tömörítjük a teret, számos kísérő programelemet pedig az előterekben helyezünk el” - teszi hozzá. „A HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering) Academy például a 11-es csarnokból a csarnok előterébe költözik, így nagyobb lesz a kiállítótér. A sikeres csarnokstruktúra megmarad, de optimalizálták azt, így a vásárlói célcsoportok számára tovább egyszerűsödik a tájékozódás. Különösen az Ambiente Dining és az Ambiente Working számára biztosított területek bővülnek, hisz ezek növekedő tendenciát mutatnak, miközben a Global Sourcing területe is gyarapodik. Itt az asztalok (10.2), valamint az iroda és irodaszerek (10.0) szegmenseinek kínálatát növeljük. A karácsonyi és a szezonális dekorációk üzletága a 6.2. csarnokba költözik. A Christmasworld optimalizált útvonalainak és a közeli Ambiente Giving (4.2) részben átfedő kínálatának köszönhetően még több szinergia és új kapcsolatteremtési lehetőség válik lehetővé” – hangsúlyozta az igazgató.

bd1.jpg

A fontos szereplők mind ott lesznek: visszatérő és új kiállítók 2024-ben

„A jelentkezési kedv mindhárom vásár esetében kimagasló - terület tekintetében már most is túlfoglaltak vagyunk”, mondja Ferger. A skandináv kiállítók intenzív jelenlétével a közelgő Ambiente a skandináv dizájn fellegvára lesz. Egy másik fókuszpontot a japán dizájn képez majd, amelyet a látogatók az Ambiente minden termékkörében széles választékban fedezhetnek fel. Az Ambiente Dining-ra visszatérnek a meghatározó szereplők: a következő eseményre olyan márkák jelentkeztek, mint a Rosenthal, a Royal Tableware, a Seltmann-Weiden és a Villeroy & Boch. A Zwiesel Kristallglas is standdal lesz jelen, és először mutatja be fogyasztói termékcsaládját egy saját HoReCa (szálloda és vendéglátás) márkával együtt. A 8-as és 9-es csarnokban többek között a Fackelmann, a JJA, a Schulte Ufer, a Severin és a TVS állít ki ismét.

A 3. csarnok az Ambiente Living területén ismét olyan nagy márkákat vonultat fel, mint a Blomus, Bloomingville, Broste Copenhagen, Georg Jensen, IB Laursen, Lambert, Present Time, Schlittler és Stelton. Ugyancsak visszatérnek: Eva Solo, Jan Kurz, New Edition Home B.V., Scholtissek és - ezúttal újdonságként - a Teppiche Lalee OHG kiállítói.

Az Ambiente Working új koncepcióval kialakított papíráru-, irodai cikk- és írószer- kozmoszában számos nemzetközi hírű cég kap helyet: „Ez az ágazat 2024-ben teljes erőbedobással tér vissza – jóval nagyobb termékkínálattal és többszörös márkajelenléttel. Az Ambiente Working minden termékkörben bővül, a kínálatot pedig új módon köti hálózatba a Creativeworld-höz, és az Ambiente Giving városi ajándék, írószer és iskolai felszerelések termékköréhez való jobb kapcsolódással” - meséli Ferger. Az ipari igényeket kiszolgáló irodaszer- és irodatechnológia-beszállítók immár a Festhalle-ban és a Forum 0-ban horgonyoznak le. Ott a németországi márkás papír-, irodai eszközök- és írószer szegmensének szövetségével együtt az „Office Heroes” területén olyan cégek mutatják meg magukat, mint a Durable Hunke & Jochheim/Luctra, Jakob Maul, Novus-Dahle, Sigel, valamint a visszatérő Casio Europe, Edding International és Tesa. A papíráru-, irodai cikk- és írószer-világ felöleli a három vezető vásár teljes kínálatát. A 3.1 csarnok keleti oldalán található Office Design & Solutions kiállításon olyan erős brandek lesznek jelen, mint a Country Living, a Hey-Sign, a Koenig + Neurath és a Vario Büroeinrichtung, de ide várják a Future of Work kiemelt különleges bemutatóját is.

A Remanexpo (a felújított nyomtató-alkatrészek platformja) az európai márkákat és forgalmazókat, valamint az ETIRA (European Toner and Inkjet Remanufacturers‘ Association) kiállítóit hozza össze a Kongresszusi Központban és a Forum 1-ben.

A papíráruk, írószerek és iskolai kellékek egy fedél alatt szerepelnek az ajándéktárgyakkal az Urban Gifts, Stationery & School kiállításon a 4.2 csarnokban, ahol olyan új és visszatérő márkák mutatkoznak be, mint António Augusto Correira, Caran d'Ache, Erich Krause, Factis, Hugo Boss, Kikkerland, Lund London, Main Paper, Maybach, valamint a Rössler és a Troika. „A Christmasworld fényét a kiállítók pozitív visszajelzései is emelik, és már két hónapja minden standját lefoglalták. Ez újfent alátámasztja az ünnepi díszek és szezonális dekorációk vezető vásárának erős pozícióját a piacon” - hangsúlyozza Ferger. A 4.0 csarnokban olyan neves
cégek képviseltetik magukat, mint a Gnosjö Konstsmide, a Michel Taillis Creation, a Weihnachtsland, valamint a Blachère Illumination és Fotodiastasi világítástechnikai cégek. Nagykereskedők, mint a Christmas Inspirations, a G. Wurm, a Koopman International és a TIMSTOR ismét a 4.1. csarnokban mutatkoznak be.

A Wirtschaftsförderung Sachsen (Szászországi Gazdaságfejlesztési Társaság) első alkalommal vesz részt a Christmasworld kiállításon, közös standdal az Érchegységből (Erzgebirge) származó kézműves termékekkel. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Creativeworld-ön olyan jelentős beszállítók is részt vesznek, akik legutóbb 2018-ban vagy 2019-ben állítottak ki, és most számosan térnek vissza. A 2024-es évben a nagy nemzetközi márkák erős jelenléte várható” - emeli ki a terület vezetője. „Az előző Creativeworld-öt nagyon pozitívan fogadta az iparág. Ennek pedig híre ment, így senki sem akarja kihagyni a közelgő vásárt.” A látogatók már most örülhetnek a neves kiállítóknak. A grafikai és művészellátó termékek szegmensében olyan brandek köszönthetők ismét a helyszínen, mint a Golden, a Kreul, a Marabu, a Royal Talens és a Schmincke. További ismert márkák a Carioca, a Clairefontaine, a Colart, a Faber-Castell, a Fabricano, a Koh-i-noor és a Pebeo. A Kézművesség & Textilmunkák terén a Gründl Wolle és a Rico Design lesz jelen. A Molotow pedig visszatér a Graffiti & Street Art szegmensbe.

A tematikus napok jelentik a vásár új fénypontjait

A vásár minden napján színes kísérőprogram várja a látogatókat. Emellett továbbra is lesz öt tudományos rendezvény (Academies), amelyeken minden célcsoport megtalálja a legjobb előadókat és bővítheti ismereteit az iparágról. „2024-ben új struktúrát adunk kísérőprogramunknak: monotematikus napokat vezetünk be azért, hogy az általunk ismert látogatói rétegeket könnyebben elérjük és kiszolgáljuk” - magyarázza Julia Uherek. Pénteken, a Díjátadó Napon (Awards Day) tartják meg például az összes díjkiosztó ünnepséget. A jövőben a vásár szombati napja Designer Day lesz: ennek a napnak öt vendégtervező a gazdája, akik különböző szemszögből járják körül a dizájn témaköreit.

Vasárnap a kereskedelem kerül a középpontba. A hétfőt Hotelier's Day-nek nyilvánítják, hogy az Ambiente növekvő HoReCa szekciójában kifejezetten a szálloda- és étteremtulajdonosok, séfek és F&B menedzserek igényeivel foglalkozzanak. „Ehhez egy izgalmas projektet tervezünk: Jozef Youssef, a többszörösen díjazott sztárszakács és egyben a Kitchen Theory dizájnstúdió kreatív motorja kifejezetten az Ambiente számára készít egy felmérést, majd annak eredményét élőben osztja meg az iparággal” - avat be a területvezető. A Creativeworld Academy népszerű workshopjai ezúttal is különleges vásárélményt nyújtanak: itt ismét találkozhat a kreatív szektor, hogy közvetlenül a helyszínen tesztelhesse a termékújdonságokat és a divatos kreatív technikákat. Egy másik kihagyhatatlan élményt a Christmasworld nyújt. A 2Dezign tervezőpáros a Decoration Unlimited révén abszolút meghökkentő hatást kelt: Rudi Tuinman és Pascal Koeleman szakértők az új „Mystic Vibes” mottó alatt az mutatják meg, hogyan lehet egy értékesítési helyszínt úgy bemutatni, hogy az felhívja magára a figyelmet.

bd2.jpg

Fókuszban a dizájn: eldördül a startpisztoly a „The Lounge+” és az „Ambiente Designer 2024” számára

Újabb kiemelkedő rendezvénnyel indul az Ambiente 2024: „Már most elárulhatjuk, hogy Elena Salmistraro milánói tervező lesz az 'Ambiente Designer 2024' megalkotója. A 'The Lounge'-zsal egy különleges bemutató várható a Galleria 1-ben, amely tematikus kapcsolódási pontot teremt a belsőépítészet és a szálloda vendéglátás (HoReCa) szegmensei között. Nagy örömünkre szolgál, hogy Elena Salmistraróval karöltve indíthatjuk útjára a 2024-es évet” - mondja Uherek. Ez egy hosszabb projekt induló állomása: az Ambiente ezentúl minden évben kiválaszt egy feltörekvő designert, hogy esélyt kapjon egy egyéni, különleges bemutatóra. Elena Salmistraro erről így nyilatkozott: „Nagyon örülök, hogy most először vehetek részt a frankfurti Ambiente vásáron, és hogy én formálhatom meg az izgalmas 'The Lounge' projektet. Olyan téma mellett döntöttem, amely innovatív perspektívát kínál, de nem formálisan szigorú megközelítéssel, hanem a kortárs dizájnra vetett pajkos pillantással és a boldogságra való törekvésre összpontosítva”.

Hosszú távon az a cél, hogy az Ambiente tervezőivel és fiatal, tehetséges dizájnereivel egy közösség alakuljon ki. „Az Ambiente ismét a nemzetközi dizájner-szcéna találkozóhelye lesz. Itt van az ipar, itt vannak a formatervezők - mi pedig összehozzuk őket” - fogalmaz Uherek. A különböző eseményeken a dizájnerközösség hálózatot építhet ki, és találkozhat a leendő ügyfelekkel. A Digitális Akadémia keretein belül megvalósuló harmadik online eseményen máris bepillantást lehet nyerni a design témakörébe.

Szeptember 6-án három nemzetközi élvonalbeli női formatervező és építész beszélgetett a nők kihívásairól, lehetőségeiről és sikereiről az építészetben és a formatervezésben, mégpedig a „Women Leaders in Design: A Conversation with ByDesign TV” elnevezésű panelbeszélgetés keretein belül.

Etikus stílus - a fenntartható (vásári) jövőért

A fenntarthatóság, a New Work és a digitalizáció megatrendjei vörös fonalként húzódnak végig a 2024-es kiállítási csarnokokon. Mindenekelőtt a fenntarthatóság témája tart számot folyamatos figyelemre: a három vásár „Ethical Style” programjában külön jelölik az ökológiai és társadalmi szempontok szerint készült termékekkel fellépő kiállítókat.

A cégek november 24-ig jelentkezhetnek, őket egy nemzetközi szakértőkből álló független zsűri kíséri figyelemmel és bírálja el. A standokon és az online kiállítói keresőben is elhelyezett címke a keresletet és a kínálatot célzottan hozza össze. „Újdonság, hogy a zsűri válogatását két nagyobb Ethical Style Spotra összpontosítva mutatjuk be a helyszínen. A spotok mindegyike a három vásár termékeit fogja össze és állítja reflektorfénybe - egyben impulzust is jelentve az áruk bemutatásához az értékesítési pontokon. Szeretnénk felhívni a figyelmet a fenntarthatóság fontos, jövőbe mutató témájára” - emeli ki a területvezető. A
fenntarthatóság témája mindhárom rendezvény kísérőprogramjában hangsúlyt kap a különféle előadásokon és bemutatókon.

Digitális úton haladva

Ahhoz, hogy a digitalizáció témakörét a vásárokon népszerűsítsék és intézményesítsék, a fontos piaci szereplők, gyártók és forgalmazók ismét bemutatkoznak a Digital Retail by Inmedia területén. A Galleria 0-ban válaszolnak a kereskedők kérdéseire, és segítséget, információt, valamint izgalmas lehetőségeket kínálnak a különböző digitális szolgáltatásokhoz.

Az Ambiente, a Christmasworld és a Creativeworld továbbra is egyidejűleg kerül megrendezésre a Frankfurti Vásárközpontban:

  • Ambiente/Christmasworld: 2024. január 26-30.
  • Creativeworld: 2024. január 27-30.


hirdetés


Legnépszerűbb témák


hirdetés


hirdetés


EZT IS Ajánljuk

ÚJDONSÁGOK
A dekoráció ünnepe!











OTTHON DEKOR
NAPPALI KONYHA KERT GYEREKSZOBA
DIY
ÉKSZEREK KIEGÉSZÍTŐK RUHÁK BEAUTY
CSALÁD
GYEREKEKKEL GYEREKEKNEK
ÚJRAHASZNOSÍTÁS
ELŐTTE-UTÁNA MENTSD MEG A FÖLDET!
EGÉSZSÉG GASZTRO
LEVESEK, ELŐÉTELEK FŐÉTELEK DESSZERTEK MENTES RECEPTEK
AMIGURUMI
ÖTLETEK TI KÜLDTÉTEK
INSPIRÁCIÓ
TAVASZ NYÁR ŐSZ TÉL TI KÜLDTÉTEK ÚJDONSÁGOK Sztárokkal alkottunk
ALKOTÓINK
Berky Alexandra Kubinyi Szilvia Kurdi Gabi Szebeni Gál Vera Vesztl Fanni Farkasvölgyi Orsi Rácz Anikó Sebestyén Éva Csorba Anita
WEBSHOP